Při analýze struktury vzdělávacího obsahu ODKAZ??? se nejprve zaměříme na konceptovou vrstvu úlohy. Centrálním pojmem této vrstvy je povrch tělesa (co znamená, jak se vypočítá). S povrchem tělesa souvisí modelování těles. V obecnější rovině hovoříme o ohraničování prostoru rovinnými útvary tvořícími jeho povrch) a vyplňování takto ohraničeného prostoru. Pro pochopení povrchu tělesa jsou také důležité vlastnosti těles (stěny tělesa a jejich tvar, hrany, vrcholy). Před řešením této úlohy se již žáci setkali s výpočtem povrchu krychle a kvádru. Buď budou přímo zjišťovat povrch takových těles, nebo se budou o tuto znalost opírat. Celá výuková situace podporuje instrumentalizaci zkušeností řešitele úlohy (matematizaci).
V tematické vrstvě úlohy jsou různé zkušenosti, které má žák s modelováním a modely těles, skládáním prostorových útvarů, balením předmětů.
V kompetenční vrstvě uvádíme řešení problémů, rozvíjení písemné komunikace (formulace srozumitelného vysvětlení) a chápání smyslu a používání vzorců.
Úkol pro uživatele: Zvažte, které pojmy by bylo možné ještě do schématu obsahové struktury úlohy doplnit.